18:55 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
پایان رویداد پیش شتابدهی " رویش تک" پس از ۲۱ روز

1397/12/13 12:35

پایان رویداد پیش شتابدهی " رویش تک" پس از ۲۱ روز

پایگاه خبری راد: رویداد پیش شتابدهی "رویش تِک" که از ۶ بهمن ماه آغاز به کار کرده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری راد،  " اختتامیه رویداد پیش شتابدهی "رویش تِک" که از اوایل بهمن ماه آغاز به کار کرده بود، با حضور محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی و حمیدرضا مختاری، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از داوران، مدرسان و منتورهای این رویداد برگزار شد.

رویداد پیش شتابدهی "رویش تِک" از روز شنبه ۶ بهمن آغاز به کار کرده بود. این رویداد با محوریت کشاورزی هوشمند و اینترنت اشیا با همکاری دانشگاه شهید رجایی و مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) در راستای ایجاد بستر مناسب جهت شناسایی، جذب و رشد ایده‌های نوآورانه در حوزه‌های مرتبط با فناوری برگزار شد. طی این رویداد کارگاه‌های آموزشی و کاربردی مختلفی برگزار شد.

راه‌اندازی اتاق استارتاپ‌ها در وزارت جهاد کشاورزی

در مراسم اختتامیه این رویداد که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، ابتدا سعید ابراهیمیان تسهیلگر رویداد و مجری برنامه توضیحاتی در خصوص رویداد ارائه کرد و سپس مشاور وزیر جهاد کشاورزی به ایراد سخنرانی پرداخته و از راه‌اندازی اتاق استارتاپ‌ها در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از حضور فعال‌تر استارتاپ‌ها در زنجیره تأمین محصولات کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌کنیم استفاده از ظرفیت استارتاپ‌های بخش کشاورزی در تولید و توزیع مرغ است تا به این ترتیب از کیفیت مرغ‌هایی که به بازار عرضه می‌شود اطمینان حاصل کنیم و نرخ آن را به حداقل برسانیم.

در ادامه این مراسم محسن مولایی نسب، بنیانگذار یکی از استارتاپ ها در سخنانی نقش زمان در پیشبرد هدف استارتاپ‌ها را بیان کرد.

اصلی‌ترین نیازهای استارتاپ ها

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی نیز در سخنان کوتاهی «شناخت بازار و فروش» را اصلی‌ترین نیاز امروز استارتاپ‌ها عنوان کرد.

در ادامه مراسم معصومه مداح، معاون فناوری مرکز رشد رویش و دبیر علمی رویداد، گزارشی از روند برگزاری این رویداد ۲۱ روزه ارائه کرد.

مهندس ذاکر زاده، نماینده مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در خصوص امکانات و فعالیت‌های بانک کشاورزی توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه، ۸ تیم که در رویداد شرکت کرده بودند، در حضور ۴ داور و سایر حاضرین، به ارائه ایده‌های خود پرداختند.

طبق اعلام روابط عمومی مرکز رشد رویش، همچنین در این مراسم اسامی سه تیم برتر توسط هیأت داوران اعلام و از آنها تقدیر شد. تیم "کپسول جنگل" رتبه اول، تیم "سبز بازار" رتبه دوم، تیم "ژیاکس" و "کربن کوین" رتبه سوم را کسب کردند.